Om travskolen

Bjerke Travskole er en integrert del av virksomheten på Bjerkebanen og tilbyr kurs og opplæring for barn og unge som ønsker å lære mer om hester og travsporten. Bjerke Travskole er lett tilgjengelig med offentlig transport, og er en del av rekrutteringsvirksomheten til Det Norske Travselskap.

På Bjerke Travskole får barn og unge muligheten til å lære mer om hester og travsporten i rolige omgivelser ikke langt fra Oslo sentrum. Omgang med hest har terapeutisk effekt og vi er stolte av at travskolen har tilbud for autister i bydelen, og at Refstad skole bruker travskolen som en del av sitt AKS-tilbud.

Hester er store dyr, og når man lærer å behandle dem riktig får man mestringsfølelse som igjen bygger selvtillit. På travskolen er alle hjertelig velkommen, og det trengs ingen tidligere erfaring med hester eller dyr for å bli med på kurs hos oss.

Følg travskolen på Facebook

Ponnier i stallen 2.jpg
Bilde: Travskolen har 10 snille ponnier som egner seg svært godt i opplæring for barn og unge.